تصور کردن ماشین خوابیدن خبر چند رسانه ای

تصور کردن: ماشین خوابیدن خبر چند رسانه ای

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری در تعقیب یک دلقک خاص و قاتل

    تابستان سال پیش فیلم «چیزهای عجیب تر» از یک کاراکتر کوچک و به ظاهر معمولی در متن یک داستان نه چندان شاخص چنان صورت مطرحی ساخت که تبدیل به یک پدیده اجتماعی شد. ه

    در تعقیب یک دلقک خاص و قاتل

    در تعقیب یک دلقک خاص و قاتل

    عبارات مهم : تبدیل

    تابستان سال پیش فیلم «چیزهای عجیب تر» از یک کاراکتر کوچک و به ظاهر معمولی در متن یک داستان نه چندان شاخص چنان صورت مطرحی ساخت که تبدیل به یک پدیده اجتماعی شد. همان مناسبت بذل توجهی تازه را به کارهای دهه 1980 استیفن کینگ، سلطان ادبیات وحشت و بویژه داستان «IT» او را موجب شد و این قصه راجع به مبارزه تعدادی کودک با هیولایی است که حضورش فقط به وسیله همین فرزند ها حس می شود و بزرگان از حس کردن و دیدن او عاجزند. این چنین بود که مدیران و بازیگران و صورت های معروف کمپانی نیولاین به سراغ «IT» رفتند و فیلمی که اینک در سطح دنیا در حال نمایش است و تبدیل به پرفروش ترین فیلم ترسناک آخرهای تابستانی و اوایل پاییزی امسال سینمای دنیا شده است و حتی در بعضی کشورها به اوایل زمستان 2018 هم بسط یافته، محصول آن رویکرد و تلاش هست. این فیلم در شرایطی پخش می شود که یک فیلم اقتباس شده است دیگر از کارهای استیفن کینگ به نام «برج تاریک» هم تابستان امسال با فروشی جالب توجه در سطح دنیا به نمایش درآمد ولی تفاوت عمده «IT» با «برج تاریک» در ساده تر بودن نسبی کار سازندگان فیلم تازه در قیاس با «برج تاریک» هست. «IT» که آن را اندی موسچیه تی بعد از کنار کشیدن کری فوکو ناگا کارگردان اولیه ساخته هست، قسمت نخست قصه ای را می گوید که در دهه 1980 شروع و در وقت حاضر تمام می شود و ساخت قسمت دوم آن نیز محرز شده است است.

    شاید یکی از چالش های مهم این فیلم پیدا کردن مشتی فرزند هماهنگ و با استعداد جهت ایفای نقش های مهم بوده باشد و همین طور یافتن هنرپیشه ای مناسب جهت فرو رفتن در قالب کاراکتر بد ماجراها و او باید چنان در کارش موفق و واقعاً بد و خبیث می بود که «تیم کاری» در یک مینی سریال ساخته شده است از روی «IT» در دهه 1990 چنین بود. IT در شناسایی کودکان بازیگر موفق بوده ولی در به کارگیری آدمی مانند تیم کاری به موفقیت نرسیده ولی توانسته است خیل عظیم طرفداران استیفن کینگ را که اکثر قریب به اتفاق کتاب هایش به فیلم های سینمایی برگردانده شده است اند، بیش از «برج تاریک» از خود راضی سازد.

    در تعقیب یک دلقک خاص و قاتل

    مرکز ثقل ماجراها
    قدر مسلم اینکه ورود کاراکتر بد ماجرا به قصه و نخستین تصویرهای مرتبط با وی چنان تند
    و تکان دهنده است که سخت تر از آن را نمی توان تصور کرد. دلقکی که مرکز ثقل ماجراها است و او را پنی وایز صدا می زنند و نقش او را بیل اسکارزگارد ایفا کرده هست، در حال گشت زنی و طعمه گذاری در اطراف یک تصفیه منزل آب است که پسر فرزند ای گریان به نام جورجی از راه می رسد و از او سراغ قایق کاغذی ای را می گیرد که بتازگی گم کرده هست. پنی وایز به پسرک وعده می دهد که بسرعت قایقش را پیدا کند ولی دیری نمی پاید که پسرک هم گم می شود. ماه ها بعد برادر بزرگ پسرک که بیل (جائه دن لیبه رر) نام دارد، همچنان اعتقاد و مطمئن است که برادرش زنده است و نباید از او قطع امید کرد و اگر واقعاً جست وجو شود پیدا خواهد شد. فرضیه او این است که جورجی در کنار آب جاری تصفیه منزل حرکت می کرده و موج شدید ناشی از بارندگی و ازدیاد آب وی را با خود برده و به آن سوی سیستم آب رسانی انتقال یافته کرده و سه نفر از دوستان جورجی که مجاب شده است اند او درست می گوید جهت کمک به وی اعلام آمادگی می کنند. آنها که دو سه نفر دیگر هم بعداً به جمع ارزش می پیوندند، انگیزه های زیادی جهت کسب موفقیت در این مأموریت (یافتن پسرک) دارند، لیکن در مدرسه محل تحصیل ارزش دائماً متلک می شنوند و آدم هایی کوچک و ناکام تلقی می شوند و این فرصتی جهت اثبات چیزی خلاف این است.

    ترسیم دقیق
    اندی موسچیه تی و همکارانش جهت پرورش زیاد موضوع، کاراکتر این پسرها و نوع نگاه و شکل ظاهری ارزش را به دقت ترسیم می کنند. یکی از آنها می لنگد و دیگری چاقی محسوسی دارد، سومی دچار اختلال های عصبی است و یکی هم که استن نام دارد (با بازی وایت اولف) نیز شکل و نمای عقب افتاده ها را دارد و البته بد نیست متذکر شویم که به ورلی (سوفیا لیلیس) هم دچار دردسرهای خانوادگی است و پدر خوانده اش وی را زحمت می دهد. این نفرات ظاهراً و باطناً متفاوت عالی ترین همکاری با یکدیگر را در راه یافتن جورجی دارند و بینندگان فیلم نیز از تعقیب آنها و کارهایشان در این راستا لذت می برند و حتی در دل آرزو می کنند که ای کاش کارگردان دقت بیشتری را به معرفی این کاراکترها تخصیص داده شده است می داد ولی هرچه است متن داستان و شرح اتفاقات حرکت منظمی به سوی نقطه نهایی خود دارند و در عین حال فیلمی که از این طریق شکل گرفته و جلوی چشم های ما قرار دارد، به سطح «پای من بایست» دیگر فیلم مشهوری که براساس داستان های استیفن کینگ ساخته شده، نمی رسد و اثرگذاری آن را ندارد و عبور فیلم از مرز 690 میلیون دلار پولسازی در سطح دنیا و تبدیل شدنش به هشتمین فیلم پرفروش سال در آستانه آخر 2017 نیز گمانه زنی فوق را نقض نمی کند.

    تفاوت ها
    تفاوت «IT» با «Stand By me» به این توصیه ختم نمی شود و آدم های بد ماجراها هم تفاوتی اساسی با یکدیگر دارند. بواقع فرزند های بی گناه فیلم «IT» با دیو بسیار خطرناک تری نسبت به آدم بد «پای من بایست» مواجهند و این دیو هر لحظه می تواند به شکلی متفاوت درآید و حالتی را بگیرد که جهت آن آدم های خاص وحشت برانگیز تر هست. در این ارتباط سکانس های متعددی در این فیلم وجود دارد که کابوس فرزند ها را از تقابل با این دیو مخوف نشان می دهد و این صحنه ها که به عالی ترین شکل با سیستم کامل کننده فنی CG همراهند، به بیننده ها هم کمک می رسانند تا این وحشت مرموز را زیاد لمس کنند و بفهمند که بر سر این فرزند ها چه می آید.

    منبع: Film Review

    مشخصات فيلم
    عنوان: «IT»
    محصول: کمپانی نیولاین
    تهیه کنندگان: روی لی، دان لین، ست گراهام اسمیت، دیوید کاتزن برگ و دیو نیوش تادر
    سناریست ها: چیس پالمر، گری دوبرمن و کری فوکوناگا
    کارگردان: اندی موسچیه تی
    مدیر فیلمبرداری: چونگ هون چونگ
    تدوینگر: جیسن بالانتین
    موسیقی متن: بنجامین وال فیش
    طول مدت: 134 دقیقه
    بازیگران: بیل اسکارزگارد، جائه دن لیبه رر، جره می ری تیلور، سوفیا لیلیس، فین وولفارد، وایت اولف، چجوزن جاکویز، جک دیلن گریزر، نیکولاس همیلتون و جکسون رابرت اسکات

    تابستان سال پیش فیلم «چیزهای عجیب تر» از یک کاراکتر کوچک و به ظاهر معمولی در متن یک داستان نه چندان شاخص چنان صورت مطرحی ساخت که تبدیل به یک پدیده اجتماعی شد. ه

    روزنامه ایران

    واژه های کلیدی: تبدیل | فرزند | داستان | کاراکتر | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار